Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 22, 2012

Akar Fatimah Kembang Semangkuk :)

Assalamualaikum...

Rasanya orang2 yang bakal bersalin atau pernah bersalin tahu kot akar fatimah kembang semangkuk ni.Pengalaman & amalan aku masa anak pertama, akan rendam akar ni dgn air, kemudian air tu hasben bacakan doa2 untuk dibuat air selusuh sebelum bersalin...

Tapi aku tak pasti samada akar ni betul2 terbukti daripada kaedah sainstifik mengatakan yang ia memudahkan proses bersalin kerana aku masih belum jumpa tentang fakta yang tepat tentang akar ini.Erm semuanya atas izin Allah, mungkin kita mampu mencuba dan berusaha selagi tidak terpesong dari akidah, betul  tak?

Just nak say thanks sangat kat kak shasya sebab beri akar ni pd aku, masa anak pertama nana pinjamkan kat aku....orang memberi kita merasa, orang berbudi kita berbahasa :)


~ Ni masa kak sya bagi 2 minggu lepas ~



~ Aku rendamkan dia dengan air zam2 selama seminggu ~




~ Kembang mcm ni lepas seminggu direndam ~


Nak bincang lebih2 tentang akar ni pun aku bukan tahu fakta yang betul, salah bagi fakta naiya plak :), so lepas ni boleh rendam dengan air, dah mintak hasben buat Air Selusuh seperti sebelum ini :), tapi orang kata jangan minum awal sangat, masa anak pertama pun dah cukup bulan baru minum air selusuh, Insyallah dengan pertolongan dan iziNya :)



~ Thanks jugak ye kak bagi mangga ni kat pza, walaupun bukan harum manis tp mangga ni tetap manis :) ~

3 comments:

  1. heheh....takde apa pun....:) ...

    ReplyDelete
  2. As salam..akar fatimah ini boleh diamalkan ketika dan cecah 37w.krn ada stgh org 37w dh ada nk terbersalin..tp seelok2nya lewatkn lagi sehingga dh due atau dh turun tanda ~ keluar air @ darah dari faraj. Atau dh start sakit atau bukaan dh buka.. Akar fatimah ni hendaklah dibilas kemudian direndam air biasa yang bersuhu bilik. Cukup rendam semalaman sahaja. Air rendaman ni dijadikan air selusuh.jika nk rendam dgn air zam2 lbh bgus.Jika ingin rendam lama simpan peti sebab ia x de pengawet bimbang berlendir dan masam.. Jika itu berlaku, cuci dan rendam kembali.. Minum 1 cawan sehari.. Boleh juga dibuat mandi...

    Selepas digunakan akar fatimah ini dijemur kering dan disimpan dalam bekas bersih. Pastikan betul2 kring baru simpan jika tidak nnt bekulat.. Akar ini boleh digunakan untuk anak2 seterusnya.. Boleh dijadikan warisan turun termurun.. Selain itu ia boleh digunakan untuk mengecutkan rahim.. Semasa pantang rendam dengan air panas dan minum 1 cawan sehari..

    Namun bgitu stp org rezeki bersalinnya berbeza2..ada yng mudah ada yg sukar.. Malah stp anak pun rezekinya tidak sama..kita usaha shj selebihnya Allah Maha Kuasa yang menentukan

    Ada juga genggam fatimah seakan2 akar fatimah tp warnanya hitam dan lebih bersimpul rasanya pula agak meloyakan.akar fatimah yang untuk bersalin sepatutnya bqerwarna hijau2 kekuningan ketika ia muda.. Berwarna coklat cair atau oren ketika matang.. Dan agak hitam ketika tua... Rasanya.seperti teh tanpa gula... Ini tak sesuai. .digunakan oleh wanita mengandung.. Yang ini diambil dari pergunungan berapi..

    Bagi yang nak dapatkan akar fatimah ori dari mekah @ madinah boleh sms or whatsapp Pn Mardhiah 0194344930..

    ReplyDelete

Tukang Komen :)