Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 18, 2011

Bangkit Semula :)

Welcome....

Aku penah sedih, aku penah rasa terkilan, aku penah rasa lelah, aku penah rasa fed up....penah smpi aku post entry ni SEDIH....tapi nasiblah aku sempat jumpa alin & mula belajar bertatih2 semula tentang penyusuan susu ibu  dan betapa besarNya anugerah ini....

Sejak masuk kerja dua minggu lepas aku mula berkerja keras untuk beri juga susu perahan ibu (SPI) kat pengasuh khalish...dan aku berjaya...dan dah seminggu aku bersama shaklee dan tunjuk ajar alin :), tq very much alin..dan dalam masa seminggu ni yang paling best aku ada stok SPI dalam peti ais, sangat best walaupun tak banyak tapi cukup nak topup2 kalau nak bg kat khalish...hehehehehe:)

Aku mula belajar teknik power pumping owh tuhan tahu betapa letihnya tangan ni, mana tak nya...sebelah kanan B 10 min, sebelah kiri B 10 min bertukar2 smpilah cukup 1 jam...

Baru2 ni plak belajar teknik tendum pumping, kalau nak tahu lebih tgk entry ni...Aku try BF khalish dan dalam masa yang sama aku pump sebelah lagi, hasilnya bagi aku  rasa sangat puas hati & bersyukur sgt boleh dapat 2 oz - 3 oz dalam masa yang sekejap...betul lah kata org bayi ada breastpump terbaik, rangsangan bayi sungguh menakjubkan....

Pasal produk shaklee ni, dalam masa seminggu aku pakai aku boleh nampak dari segi kualiti susu tu...dulu warna susu agak cair kini pekat berkrim :)..kuantiti plak alhamdulillah meningkat sedikit dari dahulu...amin..

Notakaki : Berusaha keras dengan  masa, duit & tenaga amat berbaloi apabila melihat anak kita dapat susu daripada kita...ya allah jgn la kau tarik dengan cepat anugerah ini :)

2 comments:

  1. salam pkenalan... tahniah fiza coz berusaha untuk full BF khalish... sesungguhnya Allah sentiasa akan membantu&memberi rezeki kepada orang yang benar2 meminta kepadanya... caiyok2... semoga uasaha kita untuk BF anak kita sehingga 2tahun berjaya...

    ReplyDelete
  2. tq shamsinor....amin, mudah2han & doakan fasa 1 iaitu sehingga 6 bulan tercapai untuk BF fully khalish..

    ReplyDelete

Tukang Komen :)