Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 2, 2013

Pengasuh asing-asing.

Assalamualaikum...

Semalam lepas je sampai, kami parking kereta di bawah blok rumah mak macam biasa ambil anak2 dulu dan tiba2 ada seseorang menyapa aku "eh dah berapa anak sekarang", aku akap la "dua, sepasang", dia senyum lebar dan ckp "alhamdulillah". Aku tak ingat sapa nama kakak tu yang pasti nama suami kami sama "sanusi" tu yang akak tu ingat sangat nama laki aku..hahahahahaha

Dia tanya lagi, anak hantar mana??aku cakap "yang abang hantar umah cik salmah "yang adik anta "Cik pah tingkat 2", dia kata eh kenapa asing2 kan...Aku cakap "dulu haikal ada sekejap hantar kat cik pah masa tu suami cik salmah masuk icu dekat 3 bulan, once suami dia dah meninggal dia mintak nak jg haikal balik sbb dia kata dia dah jg haikal dari kecik lagi dekat 2 tahun masa tu tentu dia sayang kat haikal".

Dia cakap berapa, aku cakap la "bla..bla..bla...". dia kata memang harga anta anak mcm tu, aku ni jenis tak kisah dan berkira sangat kalau pengasuh pun tak berkira sangat.

Tapi mmg nampak ketara la si haikal manja dengan cik salmah, kalau budak lain kalau hantar mesti melalak, dia relax je siap sombong lagi dengan kitaorg dan kadang2 balik tu boleh tak nak balik, haihhh. Tapi kalau dia duk umah cik pah nampak sangat berdikari sikit dia tu, nampak la dia kalau lepas isap botol dia letak kat sinki ni dah duk balik umah cik salmah jadi manja balik maklumlah dia seorang je kat umah cik salmah tu so manja berganda2...

Si mawar plak pun manja jugak dengan cik pah tp cik pah ni tegas dan displin sikit, pagi2 mesti si mawar dah depa tangan nak kat nenek pah dia...

So far pasal pengasuh ni walaupun dua orang, seorang tingkat 1 seorang tingkat 2 pastu pisah2 takpe selagi pengasuh tu ok,  balik nanti pun jumpa jugak kan..Lagipun masing2 ada kelebihan dan mawar tu bukan sembarangan org boleh jg dan alhamdulillah sepanjang sebelum mawar operate takdelah kes tersedak susu apa. Memang puas hati...

Tu sebab aku kalau g mana2 kalau beli apa2 especially makanan mesti belikan diorg sekali, sampaikan kak lin tegur banyaknya  aku beli donut, yelah 1 kotak umah cik pah, 1 kotak umah cik salmah dan 1 kotak ngap sendiri, kalau balik pahang tu ikan patin tu memang akan beli dan pengasuh memang suka pun.

Selalunya, aku akan ambik mawar, laki aku akan ambik haikal. Laki aku cite masa bagi donut minggu lepas kat cik salmah dia kata "terima kasih la ada je korg ni, acik doakan murah rezeki korang", dan cik pah plak kata  "apa lagi la ko ni, terima kasih banyak"..hehehehehhehehe. Amin makcik2.


~ haikal sekarang dah pandai buli adik dia, tengok muka haikal nakal kan, ada je dalam kepala otak dia pk nak buat apa, haih anak2. Sapa kata duduk pengasuh asing2 tak rapat :P ~


~ Tengok mana nak berenggang, nak main ikut abang dia je :) ~

Notakaki : Pengasuh diorg pun dah jd mcm nenek2 diorg, maklumlah kawan2 mak aku jugak yang jaga diorg :)

No comments:

Post a Comment

Tukang Komen :)