Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 22, 2010

Balik dari cuti panjang raya aidiladha......


Ok, today pagi isnin....bangun2 untuk koje....aku masih sihat walafiat, alhamdulillah belum tiba saat untuk melahirkan lagi okeh :)

Argh!!!!!!!!!!!!ini lah sintom bila dah berehat & bercuti panjang nak memulakan langkah kakiku ini semula...

Memandangkan raya aidilfitri hari tu, raya pertama di kampung aku makanya raya aidiladha aku bagi laluan la kat laki aku lagipun family laki aku nak buat kenduri korban tahun ni....memandangkan adik beradik dia ramai makanya cukup la kowt seekor lembu untuk dikorbankan....hehehehehehe=)

Ok, kalau di KL (tempat aku), hari raya korban tak le semeriah mana....mungkin di bandar kowt tapi hati tetap sayu ok berjauhan ngan mak (anak mak katakan) nak2 bila dengar takbir raya :(, setiap saat aku col mak masa kat jengka, huhuhuhuhu....

Tapi di kampung laki aku meriah kowt raya hajinya...mungkin faktor keluarga tu sendiri..keluarga laki aku ramai okeh...adik beradik je dah 7 orang pastu semua dah berkahwin plak tu dan laki aku merupakan anak bongsu, anak buah pun  ada lebih drpd  20 orang...hari tu masa raya haji semua balik...bayangkan lah macam ne keadaannya...buat ketupat satu periuk mcm ni pun langsai okeh dalam masa sehari!!!!!!!!!!!!....:P , sup tulang tu sekali hidang je seperiuk, sangat meriah ok....keje aku kat sana adalah makan, makan dan makan....:P


~ Hari selasa dah siap2 masak, hari rabu pas solat raya terus boleh serbu :P ~

~ Sekuali ni dalam masa sehari (tak smpi pun) dah habis :) ~

Pagi raya tu mcm biasa, kaum2 lelaki & kaum2 ibu pg ke masjid balik tu terus serbu makan then terus g untuk berkorban...aku tak la ikut kan, tak larat kowt...ikutkan hati nak  sgttgk lembu tu dikorbankan tp next tyme je la kowt....

Masa berada kat kampung tu, perot ni dah mula rasa sakit2...mak mertua aku mula2 nak panggil bidan...aku ckp tunggu dulu la sampai nampak tanda....mak mertua aku kata baby tu ngah cari jalan, alamatnya tak lama lagi kowt aku nak bersalin...

Cuti lama di jengka tidak disia2 begitu sahaja....sebut je pahang, orang mesti terfikirkan ikan patin kan?nak2 kampung mak mertua aku dekat jugak dengan bandar temerloh tu...along aku awal2 siap dah pesan nak ikan patin....makanya, kami pun ke pasar tani la mencari ikan patin mak buyong sorang ni =)


 ~ 1st tyme aku tengok ikan patin okeh!....:P ~


~ Eleh dia ni pun 2x5 ngan aku :P ~

Pastu kakak2 ipar aku ni bila dah ramai2 mula la nak ke hulur hilir kan...hehehehe, jadi kami pun bersantai disini , memandangkan dekat je ngan umah mak mertua aku...cadangnya saja2 nak tengok tempat tapi bila dah bawak ramai anak2 ni mula masing2 nak terjun dlm kolam tu....hehehehehe:P


~ Ok la untuk budak2 melepaskan gian nak bermandi manda :P ~

Ok, cuti panjang di jengka kali ni sangat mengerunkan sebab dlm otak asyik terfikir nak bersalin je kalau sakit2....due date lagi 2 minggu je okeh...sangat takut...mak mertua aku ada bagi ayat kepada para2 ibu yang nak bersalin boleh amalkan....


~ Insyallah ianya boleh membantu :P ~

Notakaki : Hari ni kena memulakan langkah untuk menjalankan tugas semula untuk menverifikasi stok ( mungkin boleh dijadikan terapi mudah bersalin ) :P

No comments:

Post a Comment

Tukang Komen :)