Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 10, 2010

Detik 3.00 P.M pada 03 Disember 2010 :)


Rasa agak lama tak update blog, tak macam di hari2 menanti kehadiran Wan Khalish Haikal, mesti ada je benda nak di update....maklumlah, commitment sekarang lebih pada khalish dan alhamdulillah aku mampu untuk fully breastfeading buat masa ni.....

Banyak al-kisah nak di update cuma tak berkesempatan je.....

Wan Khalish Haikal permata hati aku yang pertama, makanya takde pengalaman langsung kami suami isteri macm ne pengalaman saat melahirkan, tapi pengalaman ini adalah pengalaman paling manis dalam hidup aku, takde pengalaman lain dapat mengatasi pengalaman saat melahirkan.....

Ingat tak entry masa aku buat C.T.G Scan ni?, tak terdetik pun aku akan melahirkan khalish keesokkan harinya....

02 Disember 2010 - Malam tu aku dah mula sakit2 perot, memang aku tak boleh nak tdo langsung sampi ke suboh tu....
03 Disember 2010 

0600 Pagi - Subuh2 tu aku tgk dah ada lendir bercampur darah, mak aku kata tanda la tu....terus laki aku bersiap nak hantar ke hospital....lepas dan sempat makan nasi lemak pagi tu sebelum pergi ke pusrawi sebab tak rasa sakit sangat lagi pun =)

0730 pagi - daftar di emergency hospital pusrawi dan cakap tanda2 nak bersalin, then aku ditolak dengan kerusi roda dan terus masuk ke wad bersalin.....nurse datang untuk check  bukaan (sakit & terkejut) dan dia kata dah buka 3cm!!...aku terus rasa takut tapi masih tak sakit....laki aku suruh relax...hohoho...ms tu dia boleh cakap macam tu...hehehehe

0900 Pagi - Doktor Norkedah masuk untuk check aku dan dah buka 4cm dan dia kata nak pecahkan air ketuban & masukkan ubat untuk galakkan contraction....ok! lepas tu sangat sakit, dia kata anak 1st akan ambik masa mungkin malam baru bersalin.....mula2 contaction tu 15 min then contraction balik....aku asyik mengadu ngan laki aku cakap sakit2...doktor & nurse tak habis2 kata ambik epidural....tapi aku tahan sakit ni tak nak seboleh2 ambik epidural....

11.30 Pagi - Nurse tukar air, kali ni makin kerap contraction, ya allah tuhan je tahu mcm ne sakitnya, macam2 doa dan surah diajar oleh suami aku sambil urut2 belakang....nurse kata memang sakit sebab baby nak cari jalan..dalam hati aku terfikir mcm ne nak tahan sampai malam....

1.00 ptg - Aku sangat sakit dan mintak laki aku tanya nurse dah buka bpe cm, dan nurse kata dah buka 6cm....dia mula aku bagi gas, sedut kalau tak tahan sakit....aku mula sedut gas tu...aku ternampak sekilas pandang laki sedih melihat aku dalam kesakitan mcm tu...

2.00 ptg - Aku mula rasa macam nak berak & suh panggil nurse...dan nurse kata dah buka 8 cm dan dia ngah sediakan peralatan untuk bersalin dan panggil Dr. Norkedah.... doctor & nurse mengajar aku cara push dan bermula la untuk push...maklumlah anak sulong, aku tak pandai push, tanggan laki aku genggam kuat2.....push dengan bantuan suami tercinta, doctor dan nurse...alhamdulillah berjaya dikeluarkan secara normal...

3.00 ptg - Nurse angkat & tunjuk kat aku jantina baby tu dan hanya airmata sahaja dapat aku sambut ketika itu....hilang segala sakit selepas melihat anak kecil yang suci itu....alhamdulillah ya allah...syukur dengan anugerah mu yang tak terhingga nak di ungkap dengan kata2...cukup besar nikmat yang diberiMu...Dia ambik baby balutkan dan bagi papanya mengazankan....alhamdulillah....


~ Syukur alhamdulillah Ya Allah ~

NotaKaki : Detik 03 Disember 2010 masih tak dapat kami suami isteri lupakan, masih lagi teringat2 sampai sekarang....terima kasih pada suami kerana berada di sisi  dari mula hingga bersalin ketika itu...=)

3 comments:

  1. TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK~ OMG puan pza..akak sgt2 xpercaya...lame sgt xbukak blog n fb...mcm2 citer terlepas...anyway dik, iam really2 happy for u dik...tahniah~ semoga kehadiran si kecik tue akan menambahkan kebahagian pza sekeluarga...aminnnn~

    *excited*

    ReplyDelete
  2. yela kak sue kan dlm mood bulan madu :P
    tq ye kak....pza pun doakan kebhgian akak suami isteri....amin :)

    ReplyDelete

Tukang Komen :)