Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 5, 2011

Elak dari payudara bengkak

Assalamualaikum...

Minggu lepas penhasilan susu merudum, nasib ada stok EBM...penyelamat dunia....kalau tak kena catu la susu untuk khalish...hehehehe :)

Kes dari khalish tak berapa nak sihat, dia tak nak minum susu masa kat hospital...sampai bengkak2 cik B aku ni, pastu lupa nak bawak breastpump..dah bengkak baru suh laki aku balik ambik, benda yang harus jd pengajaran, bawak BP kemana sahaja...

Aku sampai demam2 la sebab payudara bengkak...yang aku nampak bila kita biarkan payudara bengkak kesannya pada penghasilan susu...susu aku minggu lepas  merudum sgt2 tapi masih bersyukur masih ada lagi...khalish smpi marah2 mungkin tak berapa nak kuar, tapi aku pekakkan telinga kuatkan semangat & tingkatkan azam agar susu kembali normal...

Kemudian aku amalkan semula jadual pump susu dimana mengepam susu setiap 3 jam, dan DF khalish sekerap mungkin dan juga berfikiran +ve dan takkabn mengalah ...ternyata Alhamdulillah penghasilan susu kembali seperti sedia kala....

Moral of the story, elakkan cik B kita bengkak/berat/penuh sbb kemungkinan perkata2 ni akan terjdi :-

1. kekurangan susu
2. jangkitan payudara
3. saluran susu tersumbat dan sebagainya

Notakaki : Ya allah jgn kau tarik nikmat ini dari ku ya allah, aku & khalish masih memerlukannya lagi ya allah...Amin 

No comments:

Post a Comment

Tukang Komen :)