Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 1, 2011

Kata orang-orang tua kadang kala ada betulnya :)

Assalamualaikum...

Penah tak kamu semua dengar kata orang tua kalau anak-anak kita yang baby2 comel ni kalau demam ke tak sihat ke mesti jawapannya..."nak meniarap la tu, nak merangkak la tu, nak tumbuh gigi la tu" DLL...

Dan ternyata ia jadi pada anak aku...hehehe, lepas je tak sihat hari tu terus aktif meniarap, laju je skrg...kalau nak pakai kan lampin tu dia terus meniarap dulu, kepala dia pun dah tegap boleh menoleh kanan ke kiri ke...hehehehe..

Tadi ada follow up check up dengan pakar kanak2 pasal dia admit wad hari tu.......

Doktor : Hai handsome, dah sihat tak?

Aku : Dah sihat & dah aktif meniarap...demam nak meniarap kot doktor?hahahahaha(dengan nada bergurau)

Doktor : Eh, kadang2 kata orang-orang tua ni ada betulnya, dr pun mengakuinya....kadang bila nak beralih bulan atau nak pandai sesuatu step dia kan "stress" so kalau ada budak yang tak tahan tu sebab dia tak sihat...pandai kan orang-orang tua kita ni...

Aku : Hehehehe, owh mcm tu ye doktor....

Doktor : Khalish dah sihat ni, pernafasan dia dah clear tak yah makan ubat-ubat dah...

Aku : Alhamdulillah, dr kalau nak bg khalish solid food dah boleh ker?

Doktor : Dah boleh da, khalish dan tegap da ni...kalau dia nampak mcm lapar boleh la bagi ye...

Aku : Ok, terima kasih doktor :)

Notakaki : Harus pergi beli buku "MAMA SAYA LAPAR" ni :)

No comments:

Post a Comment

Tukang Komen :)