Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 17, 2011

Hari ini Jumaat, Jom Kita Masuk Kelas Aerobik :P

Assalamualaikum...

Hari ini jumaat, dan tadi baru je lepas balik dari perhimpunan bulanan...selalu aktivitinya akan membentangkan aktiviti bulanan...aktiviti kami2 kalau perhimpunan bulanan harusnya adalah ini :P



~ Cikgu Syida ~


~ Sejak bile kak zura buat trademark macam org2 muda nih :P ~


 ~ Mak buyung:) ~

Dan Jumaat ini kali ke-4 aku masuk kelas aerobik kat sini, enjoy ok....makanya every friday, aku akan balik lambat sikit la daripada biasa sbb after opis hour aerobik ni...nak jogging sendiri, confirm tak terbuatnya...so ni la cara nak mengecutkan lemak selain daripada memakai baju magic ini tiap2 hari (naik semput ko aku cakap)....best ok, aerobik ini bukan untuk kurus je, boleh fit kan badan agar badan segar & tak letih..

"Sebelum mengetahui manfaatnya, Apa aerobik itu? Aerobik merupakan gabungan gerakan-gerakan yang energik dan selalu kreatif, gerakannya selalu berubah-berubah tidak dominan hanya pada gerakan saja. Aerobik sendiri beriramakan cepat dengan gerakan dasar kaki jalan-loncat sesuai dengan fungsi senam aerobik itu sendiri."

"Untuk kecergasan tubuh, latihan aerobik memberi banyak sekali manfaat bagi tubuh Anda, antara lain meningkatkan daya tahan jantung, paru-paru, menguatkan otot-otot tubuh, kelenturan, membakar kalori tentunya, dan lain-lain."

"Baru-baru ini satu lagi ditemukan manfaat dari aerobik bagi kesihatan Anda, iaitu hanya dengan latihan aerobik gerakan sedang selama 3 jam dalam seminggu mampu menurunkan tingkat depresi hingga 50%. OoooeMMMGeee betul2 hebat kan?"

Notakaki : So mari kita aerobik :) i like aerobik class :P

No comments:

Post a Comment

Tukang Komen :)