Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 5, 2014

Sebelum Balik Kampung Beraya.

Assalamualaikum..

Masih mood raya. 

Makanya suka tengok gambar raya, baju raya, deco raya.Haha

Aku mula cuti raya jumaat tapi aku balik kg lepas berbuka puasa, sbb driver request sbb nak jalan jauh kalau bulan puasa mengantok tak panas, boleh berhenti2 minum kopi ke natijahnya memang baik sbb perjalanan kami dari KL ke Pontian hanya makan masa 4 jam lebih je tak jem langsung dan nak berhenti minum pun tak penuh R&R.

Aku ni sejenis sikit, kalau BOLEH la, kalau boleh aku nak tinggalkan rumah dalam keadaan kemas (kemas dimata la takde la kemas sangat sampai licin sangat kan), so bila aku balik dr kampung aku tak payah penat2 nak kemas umah. So memang aku nak ambik cuti seawal aku nak kemas rumah, kemas beg dan dikesempatan laki aku dapat balik awal, aku ajak dia ke IKEA..Hahaha nak deco2 raya, idokla sampai tukar sofa baru, almari baru semua. Cuma saja nak tukar cover sofa, tukar perhiasan, mencantikkan rumah sikit2 je.


~ Keadaan rumah sebelum raya, alhamdulillah cukup je, selesa je cuma nak tukar deco sikit2 ~


~ Antara barang yang aku beli kat IKEA, Jom tukar deco rumah :P ~


~ Aku terpikat dengan frame cermin ni, murah gila2 RM3.90 je sekeping wei, tu sbb aku suka g ikea nak deco dengan bajet yang murah sila la pergi sini ~


~ Cover klippan hijau ni memang menawan hati, aku mula2 nak cr warna kelabu, tp dah habis stok, warna hijau ni kira stok baru la..kan dah nampak macam sofa baru.hahahaha... bantal2 kat ikea pun cantik2 unik2 ~

~ Sebelum dan selepas, takde apa pun beza cuma warna dan frame je,hahahaha~


~ karpet kat meja makan ni RM99 je kat ikea ~

~ karpet litar hijau ni memang aku dah beli hari tu, aku beli satu lagi karpet litar yang baru ni besar sikit RM79 tak silap aku ~


~ Sambil2 tu kemas beg, nampak tak sampi nak meletop beg tu, padahal umah mak aku tu ada je mesin basuh, Aku ok lagi kalau aku tunjuk gambar beg angah aku mau korg gelak besar hahahhaha, besar beg dia 3 kali ganda besar beg aku, mana la ko beli angah...hahahaha~

~ Beg2 sampingan ~
Notakaki : Patah kaki pinggang aku semua dalam kereta aku Zzzzzzzz.hahahahah.

2 comments:

  1. senang hati tggal rumah dalam keadaan kemas dan teratur! balik nati xdela penat sangat kannn????

    ReplyDelete

Tukang Komen :)