Perjalanan Cinta Ini

Daisypath Anniversary tickers

Kami Telah Bersatu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wan Khalish Haikal

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Wan Mawar Adawiyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, December 21, 2012

Walimatul Urus Lin & Anip #khutbah Nikah#

Assalamualaikum...

Tarikh 20.12.2012 menyaksikan pernikahan kawan baik aku...nanti aku citekan pasal pernikahan dia...

Yang aku tertarik sangat pada kata2 jurunikah masa khutbah nikah smlm, mungkin masa aku nikah aku sangat berdebar2 sehingga hilang fokus tentang apa yang dikatakan...sesungguhnya aku rasa bahagia mendengar khutbah nikah semalam :)

Tapi 1 benda je yang buatkan aku rasa diri aku sangat2 bertuah. Lebih kurang macam ni "Lelaki ni sebelum kawin lain, lepas kahwin lain. Lelaki yang baik sebelum kahwin mcm tu lepas kahwin macam tu dan lagi bagus lepas kahwin lagi bagus layanan dia pada isteri dia"...Alhamdulillah walaupun aku tak bercinta lama, tapi lepas kahwin aku makin bahagia kerana layan suami yang cukup baik pada aku sehingga kini :)

Pastu dia kata "jangan mengokong isteri tapi jangan terlalu bebaskan", alhamdulillah jugak suami aku tak pernah terlalu mengongkong pergerakkan aku tetapi tahu batas2an seorg isteri :)

"Adil pada isteri, sama rata pada keluarga dia jugak"... 

" ISteri kena taat pada suami, apa yang suami sediakan mcam makan & pakai terima sahaja"...hehehehehe rasanya terlebih dah makan pakai yang suami sediakan :)

Notakaki : Sebenarnya banyak lagi, tapi benda2 ni jugak buat aku tertarik:)

3 comments:

  1. ustaz ni mmg best..
    Alhamdulillah juga dikurniakan suami
    yg sentiasa memahami n bertanggungjawab..
    smoga berkekalan selamanya ya.

    ReplyDelete

Tukang Komen :)