Cinta Halal Ini

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 31, 2012

Apa Rahsia?

Assalamualaikum...

Terlalu lama tertangguh nak menulis tentang ini, lama kawan2 yang suruh kongsi dalam blog tapi tiada kesempatan nak masukkan dalam blog...

Ada yang tanya dan kata "ko makan ubat kurus apa???", ada yang kata "ko makan pe boleh kurus dulu lepas bersalin haikal tak kurus mcm ni pun :P" dan ada yang kata "kulit ko cantik la skrg" dan ada yang kata "apa rahsia ko"...Actually aku segan sangat nak tulis benda ni dalam blog sbb aku tak de la rasa kurus sangat pun tapi nak dibandingkan dengan masa lepas bersalin haikal dulu memang ada sikit perbezaan. Lagi pun masnida nak aku buat testimoni, tolong kawan bisness ma :)

Actually tak de lah rahsia pun, apa ntah lagi makan ubat kurus sbb aku tak berani sbb aku bf dan aku tak tahan makan pun, cuma makan supplement shaklee je sbb aku sangat serasi dengan shaklee badan tak letih, sihat, segar dan alhamdulillah susu yang diberikan juga berkhasiat, sbb aku merasakan diri aku belum pasti dapat mengambil makanan seimbang jd aku mencuba supplement...Act, dah lama makan masa bersalin haikal lg, tapi mungkin masa tu tak konsisten sangat jd kesan dia tak nampak sangat.

Masa sebulan lepas pantang tak nampak kesan sangat, tapi lepas tiga bulan berpantang tanpa aku sedar badan aku susut sikit demi sedikit, mak aku kata kalau kita turun drastik tu senang jugak nak naik badan dan aku tak kisah la kesannya lambat asalkan selamat.

Lagi satu, aku rasa segar sangat badan aku masa aku berpantang hingga kini walaupun kita sebagai ibu & isteri jadual di rumah yang sangat pack dan kekangan masa tidur yang sangat terhad langsung tak menggangu kesihatan diri ini, Alhamdulillah dengan izinNya.


~ Masa berpantang aku amalkan makan set bf (vita c, vita b, vita lea, alfalfa, lechtin & esp) ~


~ Sungguh beza lepas bersalinkan haikal & lepas bersalinkan mawar, tapi aku tak malu pun jadi gemuk sbb suami aku redha je, ke pasrah :P ~


~ Alhamdulillah kulit pun dah licin sekarang tak yah nak foundation pape pun, pakai bedak je..Memang la aku pakai olay tapi tak 100% menjurus pada ini, sbb aku rasa pakai SK2 pun tanpa makanan seimbang@pengambilan suppliment pasti takkan dapat kulit macam ni melainkan memang kulit ko licin la, aku amalkan esp dari lepas bersalinkan haikal ~

So semuanya terpulang pada individu masing2, aku bukan penjual shaklee ye, aku cuma kongsikan pengalaman mengunakan shaklee, memang agak mahal tapi agak memuaskan hati...Alhamdulillah suami izinkan dan bagi dana untuk supplement ni. Kalau aku boleh shopping baju bagai, barang2 laian bagai takkan untuk kesihatan diri tak boleh nak peruntukkan sikit??Melainkan memang aku jenis makan makanan seimbang so tak yah la nak beli supplement bagai...

Notakaki : Alhamdulillah dengan izinNya aku dapat kebaikkan jadi badan sihat, segar & bonus la bertambah cantik :)

No comments:

Post a Comment

Tukang Komen :)